Projekt a podstawa programowa

Projekt a podstawa programowa

  • Wpisuje się w treści z zakresu doradztwa zawodowego dla szkoły podstawowej:

1) umożliwia uczniom i uczennicom poznanie swoich zasobów i predyspozycji zawodowych, a także mocnych i słabych stron, 

2) pomaga świadomie i z uwzględnieniem konsekwencji podejść do planowania własnego rozwoju i podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych.

 

  • Wpisuje się w cele kształcenia dla przedmiotu wiedza o społeczeństwie dla szkoły podstawowej:

1) umożliwia rozumienie siebie oraz rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów, 

2) pomaga zrozumieć korzyści i zagrożenia wynikające z korzystania z zasobów Internetu,
3) skłania do refleksji i brania odpowiedzialności za własne wybory i czyny,
4) pomaga zrozumieć wagę podejmowania grupowych decyzji oraz konieczności współdziałania w życiu społecznym, pokazuje że efektywna współpraca przynosi korzyści.
 

  • Wpisuje się w cele kształcenia dla przedmiotu informatyka dla szkoły podstawowej:

1) wspiera uczniów i uczennice w zakresie umiejętności rozwiązywania problemów z różnych dziedzin ze świadomym wykorzystaniem metod i narzędzi wywodzących się z informatyki,
2) wpływa na lepsze zrozumienie, jakie są obecne możliwości technologii, komputerów i ich zastosowań.

Klasy IV-VI
3) rozwija kompetencje społeczne - identyfikuje korzyści płynące ze współpracy nad wspólnym rozwiązywaniem problemów oraz określa zawody i wymienia przykłady z życia codziennego, w których są wykorzystywane kompetencje informatyczne,

4) wspiera przestrzeganie prawa i zasad bezpieczeństwa w posługiwaniu się technologią poprzez uczulenie uczniów i uczennic na zagrożenia związane z powszechnym dostępem do technologii i informacji.

Klasy VII-VIII

5) rozwija kompetencje społeczne - pomaga określić zakres kompetencji informatycznych, niezbędnych do wykonywania różnych zawodów oraz prezentuje narzędzia wspomagające wybór dalszego kształcenia,

6) wspiera przestrzeganie prawa i zasad bezpieczeństwa dzięki omawianiu kwestii etycznych związanych ze światem cyfrowym, takich jak: bezpieczeństwo, cyfrowa tożsamość, prywatność, etyczne postępowanie w pracy z informacjami.

 

  • Wpisuje się w cele kształcenia dla przedmiotu etyka dla szkoły podstawowej:

1) wspomaga ucznia w interioryzowaniu wartości i norm moralnych,

2) wspiera kształtowanie postaw moralnych – w szczególności postawy szacunku wobec każdego człowieka,

3) wspiera rozwijanie umiejętności współdziałania,

4) wspiera samokształcenie,

5) rozwija umiejętności samodzielnego poszukiwania informacji, ich wartościowania oraz rzetelnego i odpowiedzialnego korzystania z wiedzy.

6) pozwala zrozumieć konsekwencje właściwego i niewłaściwego wykorzystywania nowoczesnych technologii informacyjnych.